Individualni rad s djecom i obiteljima

Nekoj djeci, a onda i njihovim obiteljima potrebna je dodatna podrška u određenim razdobljima života. Različiti problemi emocionalne prirode, anksiozna stanja, nedovoljno razvijena sposobnost regulacije emocija, poteškoće u uspostavljanju i održavanju odnosa, poteškoće u prilagodbi na različite životne promjene, traumatska iskustva, manjak samopoštovanja i samopouzdanja neke su od tema s kojima nam se javljaju roditelji u potrazi za pomoći i podrškom njihovoj djeci. Nakon zajedničkog razgovora dogovaramo plan individualnog rada s djetetom, ali i cijelom obitelji. U radu koristimo principe terapije igrom i drugih psihoterapijskih pristupa. Roditelje vidimo kao suradnike u procesu i računamo na njihov angažman tijekom individualnog rada.

Kome je namijenjen individualni rad s djecom i obiteljima?

Svima koji osjećaju da je njihovom djetetu i njima samima potrebna dodatna podrška u trenutnoj životnoj situaciji u kojoj se nalaze. Često roditelji primijete različita stanja i ponašanja kod svojeg djeteta za koja bi željeli imati dodatno mišljenje stručnjaka, a ponekad i djeca sama na različite načine pokazuju da im je pomoć potrebna. Iako je dijete ovdje u središtu, ovoj vrsti rada pristupamo na način da uključujemo cijelu obitelj što znači da mnogo vremena posvećujemo i radu s roditeljima.

Kako izgleda uključivanje u individualni rad s djecom i obiteljima?

Nakon što nas kontaktirate sa željom da se uključite u ovaj oblik rada, najprije ćemo održati razgovor s roditeljima na kojem ćemo detaljnije popričati o razlozima zbog kojih ste nam se obratili. Nakon toga obično se sastajemo s cijelom obitelji – roditelji i djeca dolaze na zajednički susret kojem je cilj dobiti dodatan uvid u obiteljsku dinamiku. Nakon ta dva susreta predlažemo i zajedno ugovaramo plan individualnog rada i definiramo ciljeve rada.

Na koji način roditelji sudjeluju u individualnom radu s djecom i obiteljima?

Roditelje vidimo kao aktivne sudionike u procesu i računamo na njihov doprinos tijekom rada s djetetom. To znači da ćemo znatno vrijeme posvetiti radu s roditeljima posebice u vidu psihoedukacije. Na konkretnim primjerima koje roditelji donose razgovaramo o različitim temama i dajemo prijedloge na koji način se roditelji ubuduće mogu ponašati u situacijama koje su im zahtjevne. Konkretne promjene u ponašanju i pristupu roditelja često su vrlo značajne za cjelokupni napredak djeteta.

Koje je trajanje i učestalost individualnog rada s djecom i obiteljima?

Obično se susrećemo jednom tjedno, no po potrebi i procjeni to može biti i rjeđe, primjerice jednom u dva tjedna. Najčešći oblik rada izgleda tako da se s djetetom imamo susrete u trajanju od 45 minuta, a nakon toga još 15 minuta imamo vrijeme u kojem razgovaramo s roditeljima. Ponekad odvajamo susrete s djecom i roditeljima, tako da nekoliko puta dolaze samo djeca, a nakon toga na jedan susret dolaze samo roditelji. Ovisno o ciljevima rada, ponekad kreiramo susrete tako da na njih dolaze i djeca i roditelji zajedno. Cjelokupno trajanje individualnog rada varira ovisno o razlogu s kojim je obitelj potražila podršku – to može biti od par mjeseci do cijele godine ili više.

Tko vodi?

Individualni rad s djecom i obiteljima vodi psihologinja Katarina Tašev, edukantica transakcijske analize u terapiji i superviziji koja dodatno primijenjuje znanja i vještine iz terapije igrom. U radu Centra Pričaj mi aktivno sudjeluje od njegovih početaka u različitim projektima i programima.

Cijena

Cijena jednog susreta je 40 EUR / 301,38 HRK.